Když se řekne „pudink“, vybaví se mi dětství. Letní prázdniny u babičky, závěr oběda ve školní jídelně, tam všude hrál pudink zásadní roli. A já ho milovala - vanilkový, čokoládový, malinový, se sirupem a piškoty nebo bez. Navíc byl pudink jedním z prvních jídel vůbec, které jsem se naučila připravovat sama. A byla jsem na to náležitě hrdá.

Dodnes mám čas od času chuť zavzpomínat si na dětství a touhle pochoutkou se odměním. Několikrát jsem dokonce pudink nachystala jako překvapení pro návštěvu. Mám ale pocit, že drtivá většina mých kamarádů – dospěláků mé pudinkové nadšení nesdílí. „Je to sice dobré, ale tak nějak obyčejné,“ četla jsem prakticky pokaždé z jejich výrazů.

Ať už patříte k milovníkům starého dobrého pudinku podobně jako já, nebo se ztotožňujete spíše s názorem mých známých, myslím si, že (ne)obyčejná moderní varianta tohoto dezertu v podobě chia pudinku vás rozhodně zaujme.

 

Zázrak jménem chia semínka

Jen málokdo asi ještě nikdy nezaslechl alespoň zmínku o zázračných chia semínkách. Zatímco současná společnost jejich pozitivní účinky na lidské tělo postupně objevuje až v několika posledních letech, tato semínka, která plodí rostlina jménem šalvěj hispánská, patřila do jídelníčků starých mexických kmenů už tisíc let před naším letopočtem.

Chia semínka jsou výtečným zdrojem vitamínů, antioxidantů a vlákniny. Obsahují až pětkrát více vápníku než je v mléce a velké množství Omega-3 mastných kyselin. Konzumace chia semínek pozitivně ovlivňuje vnitřní hydrataci těla, což přispívá k jednoduššímu zvládání náročných fyzických i psychických výkonů. Jsou nejen zdrojem energie, urychlují také proces hubnutí a pomáhají k regulaci hladiny cukru v krvi.

 

Chia pudink s mandlovým mlékem

Na jednu porci budete potřebovat:

-       150 ml mandlového mléka

-       2 lžíce kvalitních chia semínek

-       čerstvé či sušené ovoce na ozdobení

 

Je snad ještě jednodušší než příprava klasického pudinku. Do uzavíratelné nádoby nalijte mandlové mléko (podle chuti můžete použít také mléko kokosové nebo kravské) a přisypte chia semínka. Nádobu uzavřete a pořádně celou směs protřepejte tak, aby se všechna semínka řádně ponořila do tekutiny. Směs potom nechte ve stejné nádobě přibližně půl hodiny odpočívat v pokojové teplotě. Po uplynutí této doby nádobu otevřete, promíchejte znovu vidličkou, abyste zabránili případnému vzniku hrudek a přelijte nyní už rosolovitou směs do sklenic, ve kterých později budete chtít chia pudink podávat. Pak už jen stačí umístit jednotlivé porce do lednice a počkat s konzumací ideálně přes noc. Před podáváním potom ozdobte pudink svým oblíbeným, čerstvým nebo sušeným, ovocem a rovnou si na něm můžete pochutnat. Chia pudink k snídani vám nepochybně zajistí energii na celé dopoledne.