Problémy s váhou řeší, více či méně často, většina z nás. Existuje nespočet různých diet, které všechny slibují zaručený výsledek v podobě štíhlé postavy. Už se vám také stalo, že jste sice shodili pár kil, jenže za několik měsíců jste je měli nazpět, a to včetně nějakého toho bonusu? Ke zdravému hubnutí je třeba přistupovat zejména s rozumem a s vědomím, že se jedná o dlouhodobý proces. Velmi cenným pomocníkem v našem snažení přitom může být i ta nejpřirozenější látka – čistá voda.

 

Čistá voda a zdravé hubnutí

Cesta za vytouženou postavou je vždy lemována nutností snížit denní kalorický příjem. Kalorie se přitom neskrývají pouze v jídle, velké množství jich na nás číhá i v nápojích. Vyměnit limonády, ledové čaje či džusy, které kromě množství cukrů často obsahují také konzervanty a barviva, za čistou vodu se tedy rozhodně vyplatí.

Hubnutí také často doprovází zvýšená fyzická aktivita a s ní i pocení, díky němuž se náš organismus ochlazuje. Společně s potem se ale z našeho těla odplavuje také celá řada minerálních látek, což může mít za následek svalové křeče či významnou ztrátu energie. Přirozenou cestou k doplnění těchto látek je konzumace vhodných minerálních vod, které dokáží zajistit optimální vstřebávání minerálů a udržet tělo v rovnováze.

Pokud se našemu organismu nedostává vody, je dehydratovaný a mívá sklony bránit se pocitem hladu. Jedna nebo dvě sklenice vody přitom dokáží poměrně rychle zaplnit žaludek, a to bez doprovodu strašidelných kalorií. Díky pravidelnému příjmu tekutin rovněž podpoříme látkovou výměnu a zvýšíme výdej energie až o 30 procent. Jestliže budeme své tělo udržovat dostatečně hydratované, nebude mít navíc, potřebu zadržovat vodu samo o sobě. Nadměrného množství zadržované vody v těle se tedy, tak trochu paradoxně, zbavíme právě tím, že mu dopřejeme dostatek tekutin.

V rámci hubnutí a odbourávání tuků se uvolňují i odpadní látky, které voda pomáhá vyplavovat ven z našeho těla. Provádí tak vlastně přirozenou detoxikaci organismu, protože ho zbavuje nejen přebytečných kilogramů, ale také škodlivých toxinů.

 

Kolik vody a jak ji přijímat?

Obecně lze říci, že náš pitný režim by měl být schopen pokrýt denní ztráty tekutin v našem organismu. Doporučené denní množství přijímaných tekutin  pro dospělého jedince jsou přitom 2 až 3 litry. Jestliže se ale například v létě pohybujeme ve vysokých teplotách nebo více sportujeme, potom bychom měli objem přijímaných tekutin přiměřeně navýšit. Tekutiny bychom měli přijímat plynule v průběhu celého dne – pokud se vám tedy stane, že v práci vypijete vedle několika šálků kávy pouze skleničku vody, rozhodně se nesnažte vše narychlo dohnat večer doma, svému tělu byste tak totiž příliš velkou radost neudělali.